viernes, 31 de marzo de 2017

Còniques de l'aula de dibuix artístic

En aquesta activitat del tercer trimestre a l'Institut Jaume I treballem l'espai. L'exercici que presento, té l'objectiu d'experimentar noves tècniques, ja que fins ara sempre hem utilitzat la tècnica seca, millor dir, el carbonet. I com podeu veure a continuació en els meus dibuixos he utilitzat primer el bolígraf de la marca Vic de color negre i després a sobre un retolador per donar més color i per acabar he posat aigua per expressar més expressivitat. L'activitat també consistia a treballar la perspectiva cònica.


La que he fet avui, és a dir, 31 de març de 2017, ha sigut d'un punt de fuga. Es va realitzar en una hora i mitja en classe. A l'hora de fer-lo vaig tenir moltes dificultats, ja que l'any passat vam estudiar la cònica però de manera més intuïtiva. Quan vaig començar vaig posar la línia de l'horitzó molt a sota i el punt de fuga molt cap a la dreta, pel fet que no acabava de comprendre aquest concepte. L'altra cosa que vaig aprendre fent-lo va ser que els mobles que tenen volum sempre es fan cap a fora i no cap a dintre.


El racó que vaig dibuixar va ser la part dreta de l'aula, és a dir, la zona que hi havia un mur de vidre. Enganxat al vidre hi ha un moble amb mots apartats. Al seu darrere hi ha una estanteria i al seu costat un moble on posem papers mullats. A la part esquerra hi continuaria unes aixetes. El color que vaig utilitzar en el primer va ser de tons marrons. I en la segona de tons taronges.

He resolt la làmina posant color, ja que primer dibuixava amb bolígraf i després posaria retoladors al damunt, per tal de tapar-lo.


Les imatges estan fetes i editades amb el meu mòbil.



Làmina 50x70. Tècnica humida.

Làmina 50x70. Tècnica humida.



En la de dos punts de fuga o perspectiva obliqua es va fer en una hora i mitja com l'anterior que és d'un punt de fuga. El primer que vaig fer, va ser trobar la línia de l'horitzó, en segon lloc seria situar els dos punts de fugues. Una vegada fet això començaria a dibuixar els elements que hi fugarien cap als punts. 

Quan anava fent l'activitat em vaig equivocar diverses vegades, però el principal problema que vaig tenir va ser que feia les línies tortes i per tant els mobles no estaven on haurien d'estar o com seria, ja que el feia a ull. Més tard la professora va venir i em va dir que estava malament i a causa d'això vaig voler fer un de nou. En el segon intent vaig pintar amb retolador tots els elements i a l'hora de posar-li aigua va fer que tot estigués a primer terme i això no era veritat i per a compensar-ho o arreglar-ho vaig posar negre per contrastar i intentar millorar-ho. El fet de posar-lo va fer que tingués més expressivitat i energia, a la vegada cridava més l'atenció.

El racó que vaig escollir va ser l'esquila del costat dret, com la primera perspectiva cònica. Però aquesta vegada està més a sota. El mur de l'esquerra és de vidre, on es pot veure clarament la unió entre elles. A l'altre mur hi ha una pisara i al centre unes tales ajuntades en forma de fila.

A l'hora de fer el dibuix, no transmetia molta d'energia i vaig decidir posar a sobre el color negre, per així donar un gran contrast. I també servia per dissimular els errors que vaig fer, com per exemple en les potes.


Làmina de 50x70. Tècnica humida.

Fent aquesta activitat em vaig divertir molt, sobretot per haver utilitzat una tècnica nova que mai hauria pensat que m'hagués agradat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario