viernes, 28 de abril de 2017

Llibreta d'artista


En aquest tercer trimestre estem treballant l'espai, en l'assignatura de dibuix artístic. L'activitat que ens ha posat la tutora ha sigut de fer tres dibuixos com a mínim de paisatges inventats en la llibreta d'artista. Podia ser qualsevol tipus de paisatge, però de manera interpretada i amb caràcter personal. En el meu cas vaig decidir fer quatre. Aquests dibuixos vaig utilitzar principalment la tècnica humida, però també altres tècniques, per tal d'anar canviant una mica.


El primer dibuix, juntament amb altres són de formats horitzontals. Per a realitzar-ho em vaig inspirar en una pintura d'un artista, en el qual la seva temàtica era el paisatge. Va ser quan vaig anar al museu de Louvre. A través d'aquella obra el vaig interpretar de nou. En aquest cas he utilitzat una tècnica seca, millor dit un llapis 6B.



 Primer dibuix. Tècnica seca.


Detall de la part dreta.


El segon dibuix, el vaig dibuixar quan estava passejant amb la meva família. La raó per la qual vaig decidir fer-ho va ser pel contrast dels colors que hi havia en la posta de sol. És una platja en el qual al final de tot hi ha molts edificis que el vaig interpretar com si fos una tortuga gegant. La caseta que està més a prop seria d'unes persones que estan com a marginades de la societat. I en aquell cas vaig utilitzar doble tècnica, ja que vaig pintar amb colors aquerel·lables. Per tant, després de posar aigua, vaig intervenir a sobre amb la tècnica seca, de tal manera de donar-li més expressivitat. Els tres colors que vaig fer servir són l'ocre, el blau i el rosa.



Segon dibuix. Doble tècnica: seca i humida.


Detall de la part esquerra.

El tercer dibuix, representa la divisió entre la zona rural i la urbana. Es mostra en entorn de nit, ja que em vaig inspirar en l'obra de Van Gogh de la Nit estrellada. Podem veure clarament la separació de les dues zones principalment pels colors, però a manera que s'allunyen es fusiones, ja que tots dos es necessiten mútuament. La zona rural és de tons freds i la urbana de tons càlids.



Tercer dibuix.


Detall de la lluna.


Detall de la part dreta.

El quart és l'última intervenció que he fet en la llibreta, com he dit anteriorment. És un colleig entre tres fotografies extretes del diari, en el qual l'he fusionat dibuixant amb diferents tècniques. La tècnica més utilitzada ha sigut els humits: els retoladors, típex, i bolígrafs.



Quart dibuix.


Detall del centre.


Al fer aquests dibuixos m'ha semblat molt interessant, perquè no pensava que m'hagués sortit d'aquesta manera. En el sentit, d'utilitzar noves tècniques i interpretatiu. A part me divertit molt en fer-ho, ja que em sentia lliure de totes les coses que em preocupava.

Les fotografies estan fets i editades amb el meu mòbil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario