viernes, 28 de abril de 2017

Maqueta d'una ONG

Aquest tercer trimestre en l'assignatura de disseny, treballem el concepte d'espai. L'activitat que vam fer tot els alumnes de l'Institut de Jaume I, va ser construir una maqueta a través del plànol i la perspectiva de com seria. Tot això s'havia de fer sobre l'ONG que havíem escollit cadascú, en el meu cas vaig escollir la HUMANA. La raó per la qual vaig triar-la va ser perquè volen ajudar a la gent necessitada, principalment recollit roba de segona mà. Una vegada tenen la roba el venen per guanyar diners. Aquests diners anirien invertits pels països més necessitats. Aquesta activitat es va fer en classe, però si no ho acabaves el podies fer a casa.

Maqueta de l'ONG, frontal.


El logatipo i Iconotipo de HUMANA.

El primer que vaig fer va ser els esbossos. Una vegada fet allò, vaig fer la maduració. Per a realitzar aquestes dues coses vaig utilitzar els colors aquerel·lables. La maduració estava formada per un plànol de com estaria en la làmina i també una perspectiva, de tal forma que la gent entengui com quedarà.

Una vegada fet això, vaig fer el plànol en una làmia DIN A3 a una escala de 1:20. A l'hora de fer-ho vaig tenir en compte el gruix del cartó. I també estaria els mobles i altres elements com el contenidor verd que utilitzen perquè la gent tiri la roba que no volen.

En acabar-hi, vaig començar a fer la maqueta. Els materials que vaig necessitar va ser cartó dur, cola calent, cel·lo doble cara, papers, fotocopies (el nom de l'ONG, les sis principals fonts necessàries d'informació i les siluetes de les persones), cúter, pals de gelats i un material per posar les flors de plàstic, que és de color verd. Els colors principals són del mateix ONG, és a dir, el verd i blanc. Primer de tot vaig tallar-lo a la mateixa mida del plànol que vaig fer en la làmina, el cartó dur. En segon lloc vaig pegar els papers al cartó dur. En tercer lloc vaig construir la taula amb els palets de gelats. Aquesta taula seria llarga i alta. Estaria fet amb elements reciclats com el palès. Després d'allò, vaig fer el contenidor verd amb el material per les flors. I per últim, vaig enganxar les siluetes de les persones a una mida de 8 com (en la realitat seria 1,70 m).


 Alçada de la maqueta.


Detall de la maqueta.

Les dificultats va ser el concepte de l'escala, per fer el plànol. Un altre va ser a l'hora de pegar els murs amb cel·lo doble cara, va ser que és desmuntava i a causa d'això vaig haver de posar cola calenta.

Aquesta imatge està feta i editada amb el meu mòbil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario