miércoles, 12 de octubre de 2016

Luca Pacioli

És el primer projecte que hem fet en el primer trimestre de 2n Batxillerat, en l'assignatura disseny. Aquesta activitat té el propòsit de controlar i saber quin nivells tens quan fas les lletres a mà alçada, és a dir, sense regla ni compàs. L'exercici tractava de copiar i imitar el millor possible la tipografia de Luca Pacioli, però sòl calia fer sis lletres, per tant són sis caixetins en e qual hem pogut escollir les lletres que ens agradava més.


Làmina DIN A-3. Tècnica emprada: llapis de
 portamina i retolador de punta fina negre.

Jo he triat quatre lletres que la professora ens van donar per fer-ho, però hi han dues que vaig tindre de mirar del full del meu company i a través del moodle, en l'apartat de disseny. He escollit aquestes sis perquè aquestes lletres per a mi són les inicials del nom de la meva família, excepte una que és el cognom. 

Al fer-ho vaig notar que tinc molta dificultat amb el traç, a l'hora de dibuixar-lo, ja que tot es tenia de fer a mà alçada, sobretot quan tenia de fer línies rectes i també en fer les circumferències.

Per fer aquest exercici van disposar de dues classes que en teoria són 4 hores, però a part me'l vaig endur a casa, perquè no el vaig acabar, però sòl em faltava passar les lletres amb retolador.

El primer pas que vaig fer és fer l'esquelet, és a dir, els sis marcs on anirien les lletres. El material que vaig utilitzar va ser un portamines B de 0,5mm i una goma. Més tard vaig començar a copiar les lletres i per últim vaig passar les lletres amb retolador de punta fina negra de mida 0,4 mm. 

Un cop acabat la làmina em vaig adonar de que hi havien corbes en el tronc de la lletra i en el serif sense voler vaig tremolar varies vegades, encara que vaig intentar dissimular-lo una mica perquè no es notés tant. 

La fotografia ha estat feta i modificada a través del mòbil. 






No hay comentarios:

Publicar un comentario