miércoles, 12 de octubre de 2016

Tipografia








Primera pluja d'idees. Làmina DIN-A3. Tècnica humit: retolador.







Segona pluja d'idees. Làmina DIN-A3. Tècnica humit: retolador.




Aquesta és la segona activitat d'aquest curs. Tracta de crear un logotip per una empresa hidràulica, però han de sortir les lletres I, H, E, que són les inicials de la indústria. 



Les condicions que van dir són que han de sortir les lletres I, H, E, a part sòl es pot utilitzar dos colors com a màxim i un altre és que l'altura ha de ser 10 cm i d'amplada o podem decidir com nosaltres volem.


Per a fer-ho va disposar dues classes, aproximadament entre una hora i mitja i dos hores.


En aquestes hores vam tenir de fer pluja d'idees, la maduració, el text i l làmina final. Vaig començar fent la pluja d'idees, en teoria sòl es fa en un full, però a mi m'agrada fer les coses de manera gran, per això vaig tindre de utilitzar dos papers, dins de la pluja d'idees hi han dos apartats, és a dir, que el podem classificar en dos grups: més estètics i l'altre té més corbes amb intenció d'interpretar la forma d'aigua.



Opció 1, maduració. Làmina DIN-A3. Tècnica humit: retolador.




Opció 1, maduració. Làmina DIN-A3. Tècnica humit: retolador. 
Tècnica seca: llapis de fusta. 





Jo vaig començar a fer la pluja d'idees amb el retolador blau, ja que tracta d'una industria hidràulica i amb un altra color per a veure l'efecte que podria donar. Vaig escollir fer-ho amb retolador perquè més més ràpid i més expressiu. Després de veure vàries opcions vaig passar a la maduració. Vaig triar de color blau i negre per fer un gran contrast. Per una altra banda, havia escollit fer dues maduracions.






Làmina definitiva DIN-A3. Tècnica humida: retolados. Tècnica seca: llapis de fusta.



Vaig decidir agafar l'opció 2, perquè va més amb el meu caràcter i a part perquè seria un disseny diferent, ja que tots intentarien fer arrodonit. Però la principal raó és perquè volia interpretar a traves del logotip la industria de com seria donat forma amb el color negre i si et fixes bé entre dues columnes paral·leles de clor negre estan pintat amb el color blau de fusta de manera decreixent, perquè sembli a una cascada d'aigua.


Per a la pròxima làmina que fem a classe m'agradaria ser més ràpida per tenir temps per a acabar-ho tot, i evitar el llapis a la pluja d'idees. 

Les fotografies han estat fetes amb la càmera del meu mòbil i també processades.


Si tingués de tornar ha fer la làmina, trauria un línia que sense volgué el vaig fer. És una línia vertical fina que tapa la connexió de la lletra H. Al haver-ho ficat costa molt d'interpretar que hi ha la lletra H.













No hay comentarios:

Publicar un comentario